5 Ocak 2008 Cumartesi

Bebek yumurtası - bi çeşit paskalya işte...

Dün akşam canci seço ve minik kızımız duru ,Ece teyze'sine el öpmeye geldi :) Adetmiş yumurta ve hediye verilirmiş,hazırlıksız yakalansam da ,yumurtama pembe kurdelalar ve notlar iliştirdim. (yoksa evimi fareler basar alimallah:)
ya ben geleneklerimizi seviyorum.mesela yumurtanın bereket ve yeniden doğuş anlamında verildiğini biliyorum,bebeğin sakalına un da sürüyorlar -uzun ömürlü,ak sakallı olsun diye-

Kayınvalidem düğün günü beni evden alıp kendi evlerine getirdiklerinde,yağlı pamuğa basmamızı istedi ,bize bal yedirdi ve zemzem içirdi..hepsi güzel dilekler için tabi..

Ben de nasip olursa böyle güzel adetleri yerine getirmek istiyorum,ne biliyim aklıma gelen 'diş buğdayı' var mesela,tadını da seviyorum.
aman işte konusuyorum yine kendi kendime..
neeyysee....
not not not: sevdicek şifayı buldu,ilaçsız bir yaşam sürdüğüm için uzak duruyorum ondan,ilk defa ayrı yerlerde uyuduk..bu durumu hiç sevmedim!

Hiç yorum yok: