20 Haziran 2008 Cuma

kırk ikindi

bugünleri de gördüm ya..
azat edildim. KIRKlandık.
Seviyorum ben bu adetleri ya.
Batıl da olsa hoşuma gidiyor.
Efendim bir "kırk nasıl çıkartılır" anlatıyorum.
Kırk taş toplanır,bi kova suyun içinde,bir yumurta ile beraber okunur. Bu su ile hem bebek hem anne yıkanır (dikkat su oylece atılmaz,bir agaç dibine dökmek lazım mışş) banyodan sonra bebeğe de anneye de duarlar okunur. aynı sudan eve biraz saçılır (evi de kırkladık yani) Sonra dışarı gezmeye çıkılır.

Eh pek güzel..esas doktor,avukat,mühendis falan kapı kapı dolaşmak gerekirmiş. de yapmadık. Biz ilk olarak Firdevs teyzelere gittik,orası da düğün evi,kızlar gelmiş,biraz ege'yi mıncıkladılar.
e bi bakıma 'fabrikatör'ü ziyaret ettik sayalım. yumurtamızı aldık(yumurta gibi çocugumuz olsun diye,una bulandık.
ya çok eğlenceli ya..

işte kırklandıktan sonra yeni cicileriyle huzur içinde uyuyan bi bebek..(maşallah diyoruz bu noktada)

Bu iyi dilekler ve dualar bebeğime huzur veriyor..inanıyorum..

Hiç yorum yok: