10 Haziran 2009 Çarşamba

13. ay çekirdeksiz ege..

dün aydönümüydü..

her ay yaptıgımız çekirdek fotografını,1 sene ile sınırlandırdık..
nasılsa benim ergenlik-gelişim çağı bitti,kilolar verildi,son forma girildi.. :) ( - 1 ' deyim..bu bebe beni emdi sömürdü)
e Emr 'de malum senelerdir aynı formatta..
bizi merak etmezsiniz heralde.. zaten git gide çikirdek fotograflarını çekilmek de zorlaşmıştı. bizim kurtlu peynir kucakta durmaz olmuştu.
ben de şöyle bir karar verdim. şimdi 2 yaşına kadar da her aydönümünde aynı beyaz koltukta foto yapayım..
ama inanın çok zor.. şu saçma pozu bile ne zorluklar, şebeklikler sonucu çektik..durmuyor..vijt iniyor koltuktan aşağı koşturmaya başlıyor..

neyse gördüğünüz üzere,artık kıyafetler temiz kalmıyor,biberonu protesto ediyor,su'yu bardaktan içmeyi beceremiyor,kaşığı elinde tutup kendi yemek istiyor..

tam bir yenidünya canavarı,küçüklerinde 6-7 tane rahatlıkla götürüyor,çekirdekleri pırt diye attırıyor,erik seviyor,elmayı unuttu,kek,poğaça yerken ' ı mmh ıh' diye hoşuna gittiğini belirtiyor.

ne bulursa yiyiyor,çorbalardan sıkıldı gibi,ama hala tarhana,her an kurtarıcımız..

her kelimeyi tekrar etmeye çalışıyor,tam söylüyor denemez,daha çok heceleri ve vurguları yapıyor.ama 'anne-baba' bariz bi şekilde söylüyor.

küçük çocukları heryerde ayırt ediyor,duru 'yu çok seviyor,gidip gidip sarılıyor.. ender 'e zaten hayran,belirtmeme gerek yok.. kuyruğu gibi sürekli peşinde..

ellemek istediği şey ne olursa olsun 'aiyyy' sevme sesi ile dokunmak istiyor,bu bir perde de olabilir,bir oyuncak bebek de..farketmez..

akşam uykularımız 9,30-10 arası.. ama artık misafirlikte,hele ki çocuk varsa,uyutucam diye zorlamıyorum,çünkü kendimi yorduğumla kalıyorum..o istediği saatte uyuyor..

kapıdan çıkarken el sallıyor,öpücük atıyor,çok güzel şarkı söylüyor,bazen jazz müziğe bile eşlik ediyor.

geçen gün tv'ye arkası dönük,reklamlarda piano çalıyor.. baktık o da elleriyle piano çalıyor gibi yapıyor.sesi tanımış.. şaşırdık,çaktırmadık mesela..

küçük adımlarla dünyayı dolaşabileceğini sanıyor,artık elimizi istesek de tutmuyor,ben çoğunlukla kapüşonundan tutuyorum,çünkü yorgunluktan sendelemeye başlayabiliyor.

kafasını daracık yerlere sokuyor,koltuk araları,duvarlar. sıkıştırıyor kafasını, 'ııykk' diye mızırdanıyor,anne yetişip kurtarıyor..

annesütü'ne devam,her ne kadar çevredekiler karışıp ne yararı var dese de..doktorum 2 yaşına kadar dedi..zaten 6 saatte bir buluşuyoruz,gece mama falan hazırlıcam diye uğraşmıyorum,kocamı da masrafa sokmuyorum :) uyandırmasam deliksiz sabah kadar bile uyuyabilir...günde 4-5 kez temas işte..çalışan anne için mutlu anlar..daha ne..

sanırım şimdilik aklıma bunlar geldi..
ya hergün bir gelişme.. gözümün önünde büyüyor..

2 yorum:

Caribbean Girl dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Caribbean Girl dedi ki...

Ecooo acayip büyümüş bi ayda. Küçük adam sanki. Boyu mu uzamış nedir. Tombiş bacaklardan ısırmak istiyorum ekran karşısında ama yapamıyorum sen yap benim yerime:))