13 Mayıs 2010 Perşembe

bu yazı sadece kızlara özel..

video
işte böyle başlamıştı..
yarı neşeli,sancılı bir günün ardından hayatıma girivermişti o minik şey..

Ege ile yeni bir dönüm noktasını ne temsil eder diye fotograflarıma bakarken bu videoyu buldum.
sonun başlangıcı'mı derler böyle anlara bilmem.
hayatımdaki zirvelerden biri işte.
o günü anlatan kısa bir görüntü
'ay ben çok korkarım,doğumdan,moğumdan..ağrı eşiğimde yüksek-düşük-dayanamam bakamam' diyenler izlemesin.
öyle korkunç bişey değil.sadece bebesizler etkilenmesin,gözünde büyütmesin.
bana kalırsa iyi bir örneğim bile ben.
sancıyı çekip çekip gülen mazo bişey..

neyse işte
9 mayıs 2008 cuma'dan beri süregelen 'EGE İLE GÖNÜLDEN BAĞ' 2 yaş+2 gün sonra sonladırıldı."e artık yani Ece" diyenleri duyuyorum.
doktorum öyle dedi,
hem 1 yaşından sonrası sadece psikolojisi için caanım.
anladım ki esas aramızdaki bağ bitiyormuş hissi oluyor,öyle değil biliyorsun ama.
hani o temas anında doya doya sarılmak,onun mutluluğunu izlemek,kokusunu duymak var ya.. işte o mahvediyor insanı.
neyse dramtize yapmıyayım.
işte ben zaten uzun süredir söylüyordum,doğumününün ardından bitircez diye.
ha bu arada ege anlasın anlamasın sürekli yakında biteceğinden bahsedip 'abiler emmez' diyordum.
zaten sayısı da azalmıştı.
günde uykulardan önce ve sonra ve bir de gece bir kez olmak üzere 5-6 sefer oluyordu.
ama zaten ben bikaç aydır gece uykusu öncesi kısa kesip yatakta ege ile muhabbet ederek (günün yorumu yapıyorduk beyimle-aa bugun kaydıraktan nasıl kaydık,Ender ile hamur mu oynadın,Demir ile ne yaptı,Duru sana ne getirmiş- gibi)emme süresini kısaltıyordum.
ay bir türlü konuya gelemedim.
dogumgününün ertesi günü sabah son kez buluştuk :( haberim yokmuş son olduğundan,bilsem ne yapardım o da ayrı ama.
öğleyin evde işlerimi halledeyim diye annemlere getirdim,akşama da annemlerde yemek yiycez,bahçe sezonunu açıcaz tüm dünürler. işte bu sabahtan beri emmedi,biz yemekti,Ender'le oyundu derken uyku vakti evimize döndük.
uyutmak istedim,'meme' dedi,ağladı ama numaran,gözzyaşsız.
bana kalsa gönlüm elvermeyip emzircem.
Emr dayan dedi,yatakta üçümüz sohbet muhabbet,aklına geldikçe ciyaklama öncesi 'a babası bugun biz oyun parkına gittiiik'.. bi daha 'aa çok büyük köprüden geçtiiik'.. 'tünel de vardııı'
Allah'tan o gün bol aktivite yapmıştık.
'annecim meme çok acımış,emersen acı süt gelebilir'
emziği acı ketçapla bıraktığımız için acı kelimesini sevmez.
sen şimdi bebek ol,gögsüme yaslan ben sana çikolatalı süt içreyim-biberon sevmez çocuğa suluktan bir bardak sütü içirdim.
ışıklar kapanıp sohbet ile yan yana yattık 22.30 u biraz geçiyordu saat uyuduğunda.
gece uyanınca istedi yine
annecim çok acıyor ama,süt getireyim mi-olur
çeyrek bardak sütü devirdi.
sabah uyanınca yine aklında
süt istermisin eveet..
öğleden sonra çıktık evden,o saate kadar kendi kendine oyun oynadı,çizgifilm izledi,bir sürü meyve-kuruyemiş yedi (dudak tiryakisi bizimkisi)
bi ara geldi,öpmek istedi,acıdı ya ucu.
annesi onu öpünce acısı hemen geçer çünkü :)
öptü-geçti anne.
hala acıyor bebeğim.
çocuk tiyatrosuna götürdük arkadaşı Demir ile (onlar da o gün bizle gaza gelip bırakmaya karar verdiler)
tiyatro iptal,doğru parka,sonra hayvanat bahçesine.
bu arada öğle uykusuna gayret bile etmedim,çamlık ormanında gezerken bi baktım ege'nin başı öne düşmüş.18.30 da uyudu mu..
akşam oldu,biz yemeğimizi yedik,uyanmadı.
Seçil ile Duru geldi 22'ye doğru.Duru'nun seisi ile uyandı,doğumgünü hediyesini aldı oynadılar biraz.
onlar gider gitmez ben yine uyutma moduna geçtim,ama korkuyorum da uykusunu aldı nasıl olcak diye (ama önceden örnekleri var,akşamüstü uyuyup,sabah uyanmışlığı vardır bikaçkez)
araya bi maşallah,kıçını kaşı,dilini ısır lütfen :)
konuş konuş,uyuduk 23.30'da
fiiyh çok şükür.
tabi sabah 6.30 ayaktayız.
neyse bugun de bir iki aklına geldi,ama daha az sorar oldu.
allahım sana şükrediyroum,gözümde büyüttüğüm bu olay,rahatcacık sonlanacak sanırım.
bu geceyi de atlatırsak iyice unutmuş olur diye düşünüyorum.
ha ben ne alemdeyim diye sorsanıza,biraz kabardım,gabardım..ama çok değil.
hani içimde şöyle doya doya emzirme ve rahatlama hissi yok demiyorum.
ama kendimi tutuyorum.
en kötüsü,ne yesem,semirsem,Ege'ye süt oluyordu,süper formdaydım.
bundan sonra dikkat etmem gerek,artık enerji kaybım yok.
Not:
*Haftasonu Halit Amca'sı onunla dalga geçmek için 'hadi sen biraz em' dedi
bizimki 'ben abi oldum,kocaman oldum,emmiycem' demezmi.ben desem atlamıştı hemen,demek ki utanma duygusu başmıştı artık.
*meme'yi bıraktığımız gün annemle konuşurken telefonu elimden kapıp 'anneanne ben büyüdüm,abi oldum' diyişi var mutlulukla,acaba biz mi zorluyorduk gibi bir düşünce de oluşturdu yani.değil tabi de.

çok konuştum ya,sıkıldınız mı.
o zaman niye okudunuz ki,ben kendime anı olsun diye yazdım :)
hadi hadi sevdim sizi..

Hiç yorum yok: