16 Eylül 2010 Perşembe

tuvalet günlüğü


yok artık,bu kadar da olmaz,bu da yazılmaz.. diyenler okumasın.
bunlar benim anılarım,sonra bana hatırlatmalı
lütfen 'BEBEK' lafını unutalım,
o bir 'ÇOCUK'..
Bebeklikten çocukluğa nasıl geçer..
ilk adımlar güzeldir,artık onu kucakta ordan oraya taşımazsın,
çatal tutma,meyvesi elinde gezme güzeldir,karnını doyurmasını öğrenmiştir.
ve bez kullanmama pek güzeldir,artık abi olmuştur,bezi bebekler kullanır..
tabi arkasında,alakasız yerlerde tuvalet arama,hijyenleme,yanında yedek kıyafet gezdirme derdi çıkar ama:)
iyidir iyi..
2 hafta evvel karar vermiştik,yüksek mercideki Turgut baskısı ile bir pazar başlayıp,akşamüstüne kadar zor dayandık,'kakam var,çok korkuyorum' lafı ile babamız yeter artık zorlama şu çocuğu dediği an bıraktık.
1.GÜN pazar
bu pazar (12.eylül) kendisi sabah bez bağlamama da diretti.
-o zaman çişimiz gelince fil'li koltuğumuza (adaptör) oturup yapalım tamam mı
-tamaam (ne kulaklarıma inanamıyorum,kabul etti)
tüm gün iptalim,tuvalette yaşadık diyebilirim.emre ile ben o kadar çok 'çişin var mı' sorusunu sorduk ki,yine de yetişemedik bir çoğuna,ilk başta tüm çişini yaptığı oldu,sonraları kaçırma diyebiliriz,tutup kalanını tuvalete yaptı ,bir de kakamızı yaptık külodumuza,en nefret edeceğim şeyi,anne olunca mecbur yaparmıssın meğer,ege ile tuvalete attık 'ne kadar güzel yapmıssın bak' dedik,merasimimizi "hoşçakal kaka" ile sonlandırdık.
gece olayı kafamı çok karıştıran bir sorundu.tamam akşam bez bağlamayacağım,bir kez çıkarttık mı geri dönüş yok.ama akşam normalde deliksiz uyuyan çocuğu kaldıracak mıyım.alıştırma külodu ve yatak altı takviyeleri ile yatırdım.o uyurken internette deli gibi araştırdım ve kafamı karıştırıp hata yaptım.onu tuvalete kaldırdım,başını bile kaldıramayan çocuk,tuvaletin üstünde bana sarılarak uyumaya devam etti,şişen ve moraran pipi korkunçtu ama yapmamakta direndi
2. GÜN pazartesi
Sabah kalkınca yapmamakta direndi,halbuki tüm gece tek bir damla bile kaçırmamış.sonr atüm gecenin birikenini koltuğa yaparaktan ev batırma siftahını yaptı.
kızma yok,tepki yok,"uçaklı pantalonun battı annecim,şimdi bunu giyemiyeceğiz"
dersim vardı,Ege'ye Arzu ablam bakacak,ben nasıl tedirginim.
Herşey güzel geçmiş,sık sık sorulan sorular ve cevap olumsuz olsa da gidilen tuvaletlerle alt kaçırma sıfırdı.
öğleden sonra eve geldik,kokulu koltuğumuz yerinde duruyor,birkaç kaçırma ve öğle uykusu.
öğle uykusundan da temiz kalkıldı ve yine uyku mahmuru tuvalete gitmemede direnme sonucu ıslanan çamaşırlar.
akşam kaka yapsın istiyorum,onu tuvalette tutma bahaneleri ile yanından uzaklaşıyorum,uzun süre oturunca yapıvermiş (allahım böyle bir olaya bu kadar sevinilir mi) babası ile alkış tutmalar,dansetmeler,ödül olarak sakızımız yanımızda.
bu gece aynı hatayı yapmadım,uyku öncesi son tuvalette 'bitir bitir hiç kalmasın' telkinleriyle (böyle yapmak lazımmış)işimizi bitirip uyuduk.
3.GÜN salı
Sabah yine tutulmuş tüm çişi yapmamakta direnme (bu uyku sersemliğini çözemiyoruz) sonrası 'anne çiş' ve geç kaldık.
anneme adaptörü götürmeyi unutmuşum,neyseki Ender'i görüp teşviklenmiş.öğleye doğru yanıma bıraktı annem, fidanlıktaydık,orada ördekler vardı,koştururken unutmuş heralde azıcık kaçırmış.öğleden sonra Özlemlerde'ydik.Buğrahan ve Batuhan abisinin gazıyla yaptı,mutlu oldu.zaten her gördüğümüz söylüyoruz,'aferin' alıyoruz,ödül olarak sakızımızı alıyoruz.
hatta artık çiğne=sakız=ödül olarak söyler oldu:)
ara ara kaçırmalar oluyor,ama damlacık.bugun kaka yok ,daha sonra korkup yapmak istememesinden korkuyorum.
gece uyumadan önce,sabah çişimizi yapacağımız konusunda o kadar çok telkinde bulundum ki..
uyarı aldım :)
-anne hişş Ender uyuyormuş..
yani çocugum kibarca 'yeter artık anne,anladık,aynı şeyi tekrarlayıp durma' demek istedi
:)
4.GÜN çarşamba
Sabah çişine yenik düşmeyeceğim bu sefer.onun dediği olsun diye zorlamadım,ama yanından da ayrılmadım,bir süre sora 'hadi gelmiştir' deyip yapmayı başardık.
ender ile sinemaya gittik,sinema tuvaleti ile çok iyi tanıştık,Ender'ciğimin olmasa bile çişini yaptırdık.
film izlerken azıcık kaçırmış,ama sonra tüm gün bir daha yok.
yine ben sürekli soru halinde ve tetikteyim. 'anne çiş' dediği sevinçle an koşa koşa gidiyoruz. akşam kaka problemini çözmek için ben de tuvalete bir tabure koydum,verdim eline kitabını,başladık okumaya. ve başardık. mutluluktan ve unutmamak için 'hoşçakal çiş' i kameraya çektim.
düşünsem aklıma gelmez,böyle birşeyle mutlu olacağımızı.
5.GÜN perşembe (bugün)
sabahtan beri temiziz.
biryerde okudum takvim yapıp çoçuğunuzla yağmurlu ve güneşli etiketleri yapıştırın diyordu.
BUGUN GÜNEŞLİ
Benim sorularıma olumlu yanıtlarında götürüyorum ve iki kez kendisi söyledi hem de zamanında.
bu iş bitmiştir ya,çok şükür.
nazar değmesin çocugumaa.
adam oldu adam :)

1 yorum:

gaye dedi ki...

aferin egoşa..aynen öle..bitmiştir bu iş :)))