15 Şubat 2011 Salı

bebek-göbek

işte 12.hafta
karın şekilleniyor. artık saklanmıyor. ama bilmeyen tahmin edemiyor. akşam yemeğini çok kaçırmış bir ece edasındayım.
ama gerçekten sabah bu kadar şiş değil de akşama iki katına çıkıyor. bu sabah fotografı.
kilomuz 56.1..
allah virgülünü de yazarmış,yerim senin havanı.
kesinlikle bu sefer daha güzel beslenmeme karşın daha az kilo alıyorum.
önceki iş hayatı içinde sağlıklı olmaya çalışan fast food yiyişiydi.
bu seferse ege ile 1 saate yakın süren ballar kaymaklar kahvaltısı,haftada bir öğle yemeğine balıklar.akşamları gündüzki sıkı öğünlerin tıkamasıyla porsiyonu küçülen sebze yemekleri.
evet bir de 'taş devri diyeti' çıktı başımıza. dede turgutun son keşfi. okudukça moralman çökerten bir kitap. şimdiye kadar ne kadar yanlış yapmışım,vay benim halime dedirten ama en çok 'egeye ne kadar zarar verdim' diye düşündüren bir kitap.
anneme göre daha fazla okumamalıyım. biraz rahat yaşamalıyım. işte bi kere girdi mi fikir,vicdan azabı ile yapıyorsun yanlışları..
kitaptan isteyene daha sonra detayı bahsederim (heey soya süt'çü sana da anlatacaklarım var)

hamilelik güzel gidiyor,hatta bazen durumlar unutuluyor,gün çogunlukla ege odaklı geçerken,ege'nin kardeşimi sevicem lafı ile akla geliyor.
müzik dinletmiyorum daha. ama kafama taktım. şimdi cdlerimi hazırladım evde ve arabada dinlenmek üzere 'baby music'ler yapıldı.
en büyük hamilelik belirtim duygusallığım. hala devam ediyor. sulugözlü bişey oldum çıktım. ege,yeni doğan bebek ya da 'ege dün gece öksürdü' lafını bile ederken ağlıyorum.
kesinlikle pişmanlık yok,korku azaldı ve hatta ege'nin kardeş lafı ile gözlerinin içinin gülüşü görülünce daha da hevesleniyorum. evet biliyorum hayatım değişecek,ama şimdiden ne kadar farklı olabilir ki. bunu kabullendim.
cinsiyet çok merak konusu. ege'de hiç düşünülmemişti ama bu sefer herkes telefon açıp 'bak öğrendiğin an bana haber vericeksin' diyor. doktor sonrası bir telefon trafiğim olacak yani.
eczanede alınan testi neredeyse merakta olanlar bana hediye yapıcaklar. ben ise bu merakın arasında kaygısızım. 4 hafta daha beklemek çok bişey değilmiş gibi geliyor. insanın gönlünden geçiyor ama dışına söyleyemiyor. sağlıklı olsun diyor.

ege'nin DEFNE lafına takılanlar olmuş.açıklama gerekti. ege için kardeş demek Defne demek. çünkü arkadaşının kardeşinin ismi defne. bu kavramı bunla özdeşleştiriyor.

benim reiki içten içe çökmekte.
nedense bu sefer aklıma hep kötü bir fikir geliyor. uzaklaştırmaya çalışıyorum. inşallah bebeğim zamanını bekler diyeyim. kötü düşüncelerimi buraya yazmayayım.
cinsiyette en iyi tahmin annemden gelir ama o şu an düşüncesi olduğu halde itiraf etmiyor. 'sonra o niyetle bekleriz' diyor. ben de çok ısrar etmedim. bilmem ki..
geçen sefer 4.ay kontrolünde biliyordum,herkes erkek demişti,bu sefer daha tahmin yok,atmasyon çok.
'balkonda yaşayan'ların annesi yine kehanetini söyledi 'kız olcak kız' dedi ve yürüdü gitti. bu kadın tipinden mi ne beni korkutuyor.
geçen hamileliğim de mi nasıldım merak eden varsa yazı altındaki 'göbek-bebek fotografı' etiketini tıklasın. gördüğünüz üzere aynı hafta göbek çapı hissedilmezken bu sefer hallice.
ha aşermeler ne durumda ececim.
ya yine mi naz olmaz yarabbim. kocamı seviyorum :)
geçen tv'de görüp istediğim 'elma dilim patates kızartması' "böyle sağlıksız şeye aşericeksen hiç isteme" denerek reddildi. ümranım bu konuşmayı duyunca ağlayası geldi. kızına mı acıdı bilmem.
heralde hamileliğimde en çok YUFKA yedim. öyle böyle değil ya. geçen seferin ÇİLEKi bu sefer yufkaya dönüştü. e garibim ben bilirsiniz.
yufka arası dürümler bir numaram bir kötü yanı ne kadar yediğini anlamıyorsun. (diğer kıtadaki canım,inşallah canını istetmiyorumdur)
geçen hafta Defne'nin 1.yasgününe gittik. Babadağ usulu patlıcan dolması'nın tavanına vurdum. böyle bişey olamaz. resmen tipimden anlamayan,yiyişimden hamile olduğumu bilecek.
başka da bişey istemedi canım. canım isterse avcumun içini yalıcakmışım. bana bu laf bile komik geliyor,yapmam öyle garip hareketler:)
ayva'yı çok tüketiyorum. şu arada tam zamanı. birazcık gamze batıl da olsa inansam,n'olur.
yoruldum,siz okumaktan sıkılmadınız mı,eh hadi bakayım evinize..

Hiç yorum yok: