19 Aralık 2011 Pazartesi

4.ay.. oldu mu sana 1/3 sene..

 doğdu,doğcak derken..
oldu işte 4 ay..
ben bu fotografları çekerken.
bir gün bir bakıcam,o yanındaki ölçek bebek minicik kalıcak.

neler yaptın bu ay anlat bakalım Deniz.
kendini göstermek için mi bilmem..ben de varım Ege değil'im ben Deniz'im demek için heralde..
çok güleçsin be bebeğim..
biri sana baksa,gülümsese de sen hemen o dişsiz pembelikleri göstersen..yanından geçerken bakmazsan resmen laf atar gibi ses çıkartıyorsun beni sev diye.
gözlerinle beni , babanı takip ediyorsun,ellerinle oynamayı,özellikle parmağını emmeyi çok seviyorsun.
Dondolinde oturtuyorum seni gün içinde ondaki ayıcığı çekip müziğini çalıyorsun,oyuncakları kısa süre oynuyorsun.
emziği sadece uykun geldiğinde alıyorsun,o zamanda düşürmemek için kolunla tutuyorsun.
uyumak için hiç sallama olaylarına girmedim. yalnız kolaltına söyle bir sokulup,uyku pozisyonu yapıyorsun,bir dakika falan seni öyle tutuyorum,sen o sırada kendince ninni söylüyorsun,bildiğin bütün sesleri çıkartıyorsun,dışardan duyan ağlıyorsun snır ama o senin ninnin:) sonra hemen yatağına yatırıyorum yıldızını seyrederken uyku arkadaşına sarılıyorsun. çok şükür mızırdanmadan kısa sürede uykuya geçiyorsun. sanırım gün içinde 3 kez uyuyorsun,hala bu konuda saate bile bakmadığım için gün içindeki yoğunluktan bu kaçıncı uykun karıştırıyorum. aynı şey gece uykusunda da yapıyorum. bu gece kaç kez kalktım emzirdim acaba diye soruyorum kendime ama uyku sersemı yaptığım için kafam karışıyor ve hatırlamıyorum. ama sanırım geceleri de 4 saatte bir uyanıyorsun.
akşam uykularının saati biraz kaydı bu konuda bir uyku kampına sokmayı düşünüyorum hatta. 8'de uyutmaya çalışıyorum ama sen oyalana sızlana 9'da uyuyorsun. işte en zor akşam uykusuna dalıyorsun zaten.
bu ay sinema ve tiyatro için bir kez Gülsen bir kez de Özge'ye bıraktım seni,herşey güzel gidip insanları rahata alıştırmışken tam gelmemize yarım saat kala cıngar çıkarmıssın. seni susturamamışlar herkesin elini ayağına karıştırmışsın.sanırım şöyle birşey oluyor,sen sessizce oturuyooor,oturuyooor,oturuyorsun sonra karnın acıkıyor,sessizce mamanın gelmesini bekliyorsun (mama dediğim biberonda sağılmış süt). bakıyorsun hala gelen giden yok. bekle bekleeeee. ve DALGALI DENİZ ben sana böyle diyorum. çünkü senin ara duygun yok. ya çok sakin ya senden çıktığına inanamadığımız tiz bir sesten ağlama.dalgalanan ve durulan deniz..
sonra o sinir sırasında memeyi kabul de etmiyorsun. çeşitli zıplama ve salınma hareketleri sonucu sakinleştikten sonra emiyorsun. bi alemsin valla Deniz.
4 aylık Deniz bunları yapıyor. bakalım 5 aylık Deniz napacak?

Hiç yorum yok: